11/18/2010

Boston Consulting Group matrix

Байгууллагуудын маркетингийн төлөвлөгөөтэй танилцахад тэнд SWOT анализын аргыг л ашигласан байдаг. Мөн бусад судалгааг статистикийн аргачлалуудаар дүгнэж өөрсдийн ирээдүйн төлөвлөгөөг боловсруулдаг. Маркетингийн ахлах мэргэжилтнүүд уг мэдээлэл дээр үндэслэн Стратегийн хувьд шийдвэр гаргадаг. Энэ үүднээс Бостоны зөвлөх матриц, Конжойнт анализ зэргийг ашиглаж байх нь компанийн маркетингийн бодлогыг оновчтой тодорхойлоход ихэд дөхөм болно гэж найдаж байна.

Áîñòîíû çºâëºõ ìàòðèö

            “Áîñòîí Êîíñàëòèí ãðóïï” õýìýýõ байгууллага íü ñòðàòåãèéí òºëºâëºëòèéí øèíý çàãâàð, ìàòðèöèéã áîëîâñðóóëæýý.

            “Áîñòîí Êîíñàëòèí ãðóïï”-èéí ìàòðèö íü áèçíåñèéí ñòðàòåãè íýãæ¿¿äèéã ¿íäñýí ºðñºëäºã÷òýé íü õàðüöóóëñàí çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü áîëîí ñàëáàðûí æèëèéí ºñºëòèéí õóðäöààð íü àíãèëíà.

 Çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü

            Ýíý ìàðòðèöèéí òóñëàìæòàéãààð байгууллага íü ºðñºëäºã÷èäòýé õàðüöóóëàõàä áèçíåñèéí ñòðàòåãèéí àëü íýãæид ãîëëîõ ¿¿ðýãòýé áàéíà âý? , çàõ çýýëèéí õºäºë㺺í òóõàéëáàë òýä õºãæèæ áàéíà óó, òîãòâîðæèæ áàéíà óó, áóóð÷ áàéíà óó? Ãýäãèéã òîäîðõîéëíî. ̺í ýíýõ¿¿ ìàòðèöèéí àðãà íü òóõàéí ï¿¿ñèéí ¿éë àæèëëàãààíû îäîîãèéí áà èðýýä¿éí áàéäëûã çàõ çýýëä ýçëýõ áàéð áà ºðñºëäºõ ÷àäâàð òàëààñ íü õàðóóëäàã.

Áîñòîíû çºâëºõ ìàòðèö íü Îä, Ñààëèéí ¿íýý, Àñóóëòûí òýìäýã, Íîõîé ãýñýí ¿íäñýí 4 õýñýãýýñ á¿ðäýíý.

            ÎÄ. Ýíý õýñýãò ºñºí õºãæèæ áóé ñàëáàðò òýðã¿¿í áàéð ýçëýõ áºãººä ººðººð õýëáýë çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü ºíäºð áàéãàà àæ àõóé íýãæ¿¿ä îðíî. Компанийн ¿íäñýí çîðèëãî íü íýìýãäýæ áóé ºðñºë人íèé íºõöºëä компанийн õàðüöàíãóé äàâóó òàëûã õýìæèõ ÿâäàë áîëíî. Çàõ çýýëä ýçëýõ õóâà íýìýãä¿¿ëýõèéí òóëä ¿íýý áóóëãàõ, ñóðòàë÷èëãààã ºðºãæ¿¿ëýõ, á¿òýýãäýõ¿¿íýý ººð÷èëºõ ýñâýë ºðãºí õ¿ðýýíä õóâààðèëàõ àðãà õýìæýý àâ÷ áîëíî. Ñàëáàðûí ºñºëò íü áóóðñíààð “Îä” áàéðëàë íü “Ñààëèéí ¿íýý” áîëæ õóâèðíà.

            ÑÀÀËÈÉÍ ¯ÍÝÝ. Ýíý õýñýãò ºñºëò áóóð÷ áóé ñàëáàðò çàõ çýýëèéí ýçëýõ õóâü ºíäºð áàéãàà ï¿¿ñ¿¿ä ýíý õýñýãò áàãòàíà. Ìàðêåòèíãèéí áîëîí áîðëóóëàëòûí çàðäàë íýã èõ áèø. Áîðëóóëàëò õàðüöàíãóé òîãòâîðæñðíû ä¿íä “Ñààëèéí ¿íýý” íü çàõ çýýëä ýçëýõ õóâèàñàà ÷ èë¿¿ èõèéã ºãíº. Ýíý ìºí㺠íü ï¿¿ñèéí áèçíåñèéí ñòðàòåãèéí áóñàä íýãæ¿¿äèéí ºñºëòèéã ñàíõ¿¿æ¿¿ëíý. Ýíý ¿åä ìàðêåòèíãèéí ñòðàòåãè íü “Ñàíóóëàõ ñóðòàë÷èëãàà”, ¿íèé õÿìäðàëò, áîðëóóëàòûí ñóâãèéã ºðãºæ¿¿ëýõ, äàõèí õóäàëäàí àâàëòûã óðàìøóóëàõàä ÷èãëýíý.

            ÀÑÓÓËÒÛÍ ÒÝÌÄÝÃ. Çàõ çýýëä òýðã¿¿ëýõ áàéð ýçëýõã¿é ººðººð õýëáýë çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü áàãà, ñàëáàðûí ºñºëò íü õóðäàí áàéíà ãýñýí ¿ã. Õýðýãëýã÷èéí ç¿ãýýñ äýìæëýã áàãà, îíöëîã øèíæ ÷àíàðã¿é, ºðñºëäºã÷èéíõ íü áàðàà çàõ çýýëä òýðã¿¿ëýõ áàéð ýçëýíý. Компани íü ãàðãàõ çàðäëàà íýìýãä¿¿ëýõ ¿¿, áîðëóóëàëòûí øèíý ñóâàã èäýâõòýé õàéõ óó, ¿ç¿¿ëýëò¿¿äèéã ñàéæðóóëàõ óó, ¿íèéã áóóðóóëàõ óó ýñâýë çàõ çýýëýýñ ãàðàõ óó ãýäãèéã øèéäýõ ¸ñòîé.

            Ñòðàòåãèéí ñîíãîëò íü ï¿¿ñ òóõàéí áèçíåñèéí ñòðàòåãè íýãæ íü äýìæëýãèéí ä¿íä àìæèëòòàé ºðñºëäºæ ÷àäàõ ýñýõýä èòãýõ èòãýë, ýíý äýìæëýã íü õýð èõ ¿íýòýé âý ãýäãýýñ øàëòãààëíà.

            ÍÎÕÎÉ. Çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü áàãà, ñàëáàðûí ºñºëò íü õîðîãäîæ áóé”óäààøðàõ” áèçíåñèéí ñòðàòåãè íýãæ þì. Çàõ çýýëä õàíãàëòòàé òîîòîé õýðýãëýã÷äýé áîëæ ÷àäààã¿é, áîðëóóëàëò? Ä¿ð òºðõ, ¿ðã¿é çàðäëûí á¿òýöýýðýý ºðñºëäºã÷人ñºº õîöîðñîí áàéíà. ¯ðã¿é çàðäàë èõ, ºñºõ áîëîìæ áàãà èéì ï¿¿ñ¿¿ä íü òºðºëæñºí çàõ çýýë äýýð ãàðãàõ ýñâýë òóõàéí çàõ çýýëýýñ õºðºí㺺 òàòàæ àâàõ õýðýãòýé.

Ìàòðèöèéí õ¿ðýýíä áàéõ ìàðêåòèíãèéí ñòðàòåãèéí õóâèëáàðóóä

  1. ªðñºëäºõ áà çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü íü èõñýõ õàíäëàãà  “àñóóëòûí òýìäýã-ñ  “îä” áàéðëàë ðóó ýðãýæ áîëçîøã¿é. Çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü íü õàäãàëàãäàõ áàéäàë “ñààëèéí ¿íýý” ãýæ íýðëýãäýõ ñòðàòåãèéí áàéäàëä áîðëóóëàëòûí ¿éë àæèëëàãàà áà  ñàíõ¿¿ãèéí òîãòâîðòîé áàéäëûã ºñãºõ áîëîìæòîé áàéíà.
  2.  “Óðãàö õóðààõ” : Áîãèíî õóãàöààíä çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü õàìãèéí äýýä áîëîìæèä õ¿ðýõ áà öààøäàà ýíý õóâü íü õÿçãààðëàãäàíà. Ñààëèéí ¿íýý áàéäàëä îðîõ áºãººä èðýýä¿éä õÿçãààðëàãäàõ àñóóëòûí òýìäýã áóþó íîõîé áàéäàëä îðæ áîëçîøã¿é.
  3.  ¯éë àæèëëàãàà íü õÿçãààðëàãäàæ, ººðèéí îäîîãèéí áàéäëààñ òàòãàëçàæ ¿éë àæèëëàãààíû ººð àðãàä øèëæèõ ÷èãëýëèéã áàðèõ õàíäëàãà. ¯¿íèéã íîõîé áà àñóóëòûí òýìäýã ñòðàòåãè ãýæ íýðëýõ áà ýíý íü ººð÷ëºãäºõººñ ººð àðãàã¿é íàéäâàðòàé áàéäàë þì.

 Áîñòîíû çºâëºõ ìàòðèöûí àðãààð ìàðêåòèíãèéí ¿íýëãýý õèéæ ¿çýõýä “Mobicom” êîìïàíè íü çàõ çýýëä ýçëýõ õóâü ìàø ºíäºð ºðñºëäºõ ÷àäâàð ñàéòàé öààøèä õàðèëàà õîëáîîíû çàõ çýýë ºñºõ õàíäëàãàòàé áàéãàà ó÷èð îäîîãîîð “Îä” áàéðøèë äýýð îðøèæ áàéíà. Öààøèä çàõ çýýëä ýçëýõ õóâиà íýìýãä¿¿ëýõèéí òóëä ¿íýý áóóëãàõ, ñóðòàë÷èëãààã ºðºãæ¿¿ëýõ, ¿éë÷èëãýý áîëîí òàðèôàà ººð÷èëºõ ýñâýë ºðãºí õ¿ðýýã õàìðóóëàõ  àðãà õýìæýý àâ÷ áîëíî

      Öààøèä “Mobicom” êîðïðàöè íü ìàðêåòèíãèéí ñòðàòåãèóä äîòîðîîñ “Íèéò çàõ çýýëèéí ýðýëòèéã íýìýãä¿¿ëýõ ñòðàòåãè” áàðèìòàëæ áîëíî. ¯¿íä:

-          Øèíý õýðýãëýã÷èä

-          Øèíý ¿éë÷èëãýý

-          Èë¿¿ èõ õýðýãëýý

No comments:

Post a Comment