9/11/2010

Маркетингийн ухааныг өөрийнхөө зүгээс тодорхойлон хэлвэл?

МCS-APB ХХК-ИЙ БОРЛУУЛАЛТ, МАРКЕТИНГ ХАРИУЦСАН ЗАХИРАЛ  Б.СОЛОНГО

Брэнд бүтээж түүндээ хэрэглэгчийг дурлуулах үйл ажиллагаа л гэж ойлгодог. Брэндийг би хүншүүлж бодох дуртай. Бүгдэд зэрэг таалагддаг хүн гэж байдаггүй, гэхдээ аливаа зүйлээрээ нийтлэг хэсэг бүлэг хүмүүст бүгдэд нь зэрэг таалагдах тийм хүн бол байж болно. Тэгэхээр маркетинг гэдэг ойлголтонд, юугаараа нийтлэг, ямар бүлэг хүмүүст, юуг, ямар үнээр, хаана хүргэж үйлчлэх вэ гэдгийг судладаг учирзүйн шинжтэй судалгааны бүрэлдэхүүн хэсэг байхад нөгөө талдаа тэр зорилтот хэсэгт таалагдахын тулд хэрхэх вэ гэдгийг шийддэг сэтгэлзүйн шинжтэй сурталчилгаа, идэвхижүүлэлт гэх мэт бүрэлдэхүүн хэсэг байдаг. Учирзүй, сэтгэлзүй, мэдрэмж, туршлага гээд үхрийн бөөр шиг эд юм байна гэж ойлгоод байгаа. Дурлал шиг асна гэдэг дуу шиг үргэлж л асаж, дүрэлзэж шинэ байхгүй бол хэрэглэгч уйдаад, дурлахаа больчихно. Асаж байгаа нь энэ гээд өдөр бүр өөр өөр хүн шиг аашлаад янз бүрийн зан авир гаргаад байвал мэдрэл муутай юм болов уу гэж бас бодно. Тэгэхээр маркетинг бол хэрэглэгчийн амьдралын хэв маяг, сэтгэл санаа хэрхэн өөрчлөгдөж байгааг байнга судалж, түүнд нь зохицсон, цаг үеээ олсон оновчтой идэвхижүүлэлт, сурталчилгааг хийж байх тасралтгүй цикл үйл ажиллагаа. 

ГОЛОМТ БАНКНЫ МАРКЕТИНГИЙН ЗАХИРÀЛ Б.ЭНХТУЯА

Харилцагч үйлчлүүлэгч нартайгаа хамгийн үр ашигтай харилцаа үүсгэж, тэднээс ирэх, тэдэнд өгөх өгөөжийг хэрхэн нэмэгдүүлэх вэ гэдгийг заадаг ухаан юм болов уу. Хүмүүс маркетингийг янз бүрээр л тодорхойлдог.

ЮНАЙТЕД ФҮҮДС КОРПОРАЦИЙН ТУЗ-ЫН ДАРГА О.АМАРТҮВШИН

Онолын хувьд бол маш олон тодорхойлолтууд байдаг. Өнөөдрийг хүртэл хийсэн ажлын туршлага дээрээ үндэслэж хэлбэл бидний сонгож байгаа технологи, түүхий эд, материал, боловсон хүчин гэх мэтчилэн ихэнхи зүйл маань ижилхэн болсон. Бусдаасаа ялгарахын тулд илүү сэтгэл гаргасан бүтээгдэхүүн нь амжилт олж байна. Сав баглаа боодлоо ч юм уу бусдаасаа илүү сайн бодно гэдэг нь маркетинг болж байна. Бусдаасаа яаж илүү танилцуулж үнэ цэнэтэй болгох уу, хэн илүү үнэ цэнийг бий болгож чадаж байна тэр нь өөрийн бүтээгдэхүүнийг илүү сайн борлуулж чадна. Үнэ цэнийг бий болгохын тулд маш олон зүйлийг анхаарах хэрэгтэй байдаг.

THE NEW MEDIA MARKETING AGENCY-ИЙН МАРКЕТИНГИЙН ГАЗРЫН ДАРГА, М.Ю.Ж МАРКЕТИНГ КОНСАЛТИНГ КОМПАНИЙ ЗАХИРАЛ Т.ТӨГӨЛДӨР

Миний бодол гэхээс илүүтэйгээр өөрт таалагдаж ирсэн нэг тодорхойлолт байдаг. “Маркетинг нь үйлдвэрлэгчээс хэрэглэгч хүртэлх бүхий л процессийн нийлбэр цогц юм”. Яг л энэ тодорхойлолтыг өөрийн маркетингийн суурь болгон цээжлэн явдаг байсан бол уг салбар ухааныг илүү ихээр нарийвчлан судалж эхэлсэнээс хойш бодол минь бас өөрчлөгдөж шинэчлэгдэж байна. Бид өмнө нь ямар бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг үйлдвэрлэх вэ гэж бодож судалж байсан бол өнөөдөр хүний хэрэгцээ 99% хангагдаж байна, бидэнд хэрэгтэй гэж бодсон бүхий л зүйл бидэнд ойрхон худалдаалагддаг болсон байна. Тиймээс бид ямар нэгэн бүтээгдэхүүн үйлчилгээг өрсөлдөгчөөсөө илүү худалдаалах нь чухал зүйл болсон гэж үздэг болсон. Сайн маркетинг гэдэг нь хэрэглэгч, үйлдвэрлэгч хоёулаа хожихыг хэлнэ.

ӨРГӨӨ СИНЕМА-ИЙН БОРЛУУЛАЛТ МАРКЕТИНГИЙН АЛБАНЫ ДАРГА Э.АЮУРЗАНА

Маркетинг гэдэг бол зах зээлийг судлах ухаан, энгийнээр хэлáэл амьдралын ухаан. Энэ íü байгууллагын хувьд ярьвал байгууллагын àìüäðаëûí ухаан юм болов уу. Байгууллагын хувьд амьдрал íü зах зээл шүү дээ. Маркетингийн хөгжил гурван үе шатад хуваагддаг. Эхлээд үйлдвэрлэлийн эрин үе, дараа борлуулалтын эрин үе, харин сүүлд нь маркетингийн эрин үе гэж. Òýãýõëýýð ýíý øèíæëýõ óõààí íü õàìãèéí îð÷èí ¿åèéí øèíý øèíæëýõ óõààí þì. Ó÷èð íü ìàðêåòèíã þóã ¿éëäâýðëýæ ÿàæ áîðëóóëàõ âý, тýãýýä ãîë íü ÿàæ àìæèëòòàé áîðëóóëæ áàéãóóëëàãûí àìæèëòûã äýýøë¿¿ëýõ âý ãýñýí îëîí àñóóëòûí õàðèóëòûã áîëîâñðóóëäàã íэëýýí òºâºãòýé ìýðãýæèë. Зарим компаний удирдлагууд маркетинг гэдгийг зөвхөн зар сурталчилгаа хийх гэж ойлгоод байдаг. Миний бодлоор маркетингийн үйл ажиллагааны дийлэнх хувийг бүтээгдэхүүнээ зах зээл дээр яаж байрлуулах гэсэн бодлого мөн төлөвлөгөө юм.

НАРАН ТРЕЙД ХХК-ИЙ ХУДАЛДАА, МАРКЕТИНГИЙН ГАЗРЫН ЗАХИРАЛ З.АЛТАН

Аливаа бизнесийн зорилго ашиг, мөнгө олох бус хэрэглэгчийн сэтгэлийг эзэмдэхэд чиглэгдэж байвал амжилт олдог. Үүний тулд мартагдашгүй дурсамжыг үлдээх хэрэгтэй. Аливаа хүн амьдарсан өнгөрсөн цаг үеээ эргэн дурсахад хамгийн аз жаргалтай мөчүүдийг ихэвчлэн санадаг шүү дээ. Бидний амьдралын үнэ цэнэ сэтгэл хангалуун, баяр хөөртэй байсан хормуудын тоогоор хэмжигддэг, тэр нэгэн хором нь бидний бараа, үйлчилгээтэй холбоотой болж чадвал, тэр хүний амьдралд гайхамшигтай сэтгэгдэл үлдэхээр санаануудыг хэрэгжүүлж чадвал энэ нь маркетинг.

ЖИ-МОБАЙЛ КОМПАНИЙ МАРКЕТИНГИЙН ХЭЛТЭСИЙН ДАРГА Д.ДАВААСҮРЭН

Маркетинг гэдэг нь бүтээгдэхүүний үнэ цэнийг бий болгон бусадтай солилцох замаар өөрт хэрэгцээтэй буюу хүсч байгаа зүйлээ гартаа оруулах нийгмийн болон эдийн засгийн харилцаан дахь үйл явцыг хэлнэ гэж олон ном сонин, мөн эрхэм багш нарын минь сургадаг онол байдаг. Харин минийхээр товчхондоо шатрыг эзгүй тал дээрх цусгүй дайн гэдэг шиг Маркетинг бол ерөөсөө л “дайн” юм. Чөлөөт зах зээл дээр өөр өөрсдийн орон зай, байр сууриа олж авах, түүнийгээ хамгаалах гэх зэргээр бүх компаниуд үйл ажиллагааны бодлоготой байдаг. Харин тэр бодлогыг боловсруулж гүйцэтгэж байгаа “дайчин цэрэг” нь маркетерууд юм.

МОННИС ГРУППЫН МАРКЕТИНГИЙН ГАЗРЫН ЗАХИРАЛ Б.ГАНТУЛГА

Маркетинг гэдэг бол байгууллагын үйл ажиллагаа тэр чигээрээ. Байгууллага өөрийн үйл ажиллагаа явуулж буй зах зээл дээр ямар бодлого баримтлах, зах зээлд тохирсон ямар бүтээгдэхүүн гаргах, олон нийтэд түүнийгээ хэрхэн хүргэх гэх мэт яриад байвал маш их зүйлийг хамруулан ярьж болно. Товчхондоо хэлэхэд байгууллагын гол чиглүүлэгч сум нь маркетинг юм.

АПУ ХК-ИЙ МАРКЕТИНГИЙН ГАЗРЫН ДАРГА Г.БАЯРМАГНАЙ

Миний бодлоор Маркетинг бол хүний ертөнцөд тохиолдох бүхий л зүйлд “Амжилтанд хүрэх болон амжилт руу хөтлөх хамгийн чухал хэрэгсэл” гэж ойлгодог. Хэдийгээр маркетингийн онол, арга техник нь хууль болсон боловч хүн болон багийн өндөр мэдрэмж, бүтээлч сэтгэлгээн дээр тогтдог тул хэзээд хөгжин шинэчлэгдэж бидний амьдарлаас салшгүй холбоотой шинжлэх ухаан гэж үздэг. Зарим нэг маркетингийн менежер мөн компаниудын ойлголт нь зар сурталчилгаа болон PR-ын хэмжээнд л байдаг. Эдгээр зүйлс бол маркетингийн ухааны нэгээхэн хэсэг бөгөөд судалгаа шинжилгээн дээр тулгуурласан зах зээл буюу хэрэглэгчийн ухамсарт өөрсдийн ялгарах орон зай, хэв маягийг таниулан хүчтэй суулгаж өгөхөд чиглэх хэрэгтэй. Иймд компаниуд маркетингийн ухааныг бүрэн утгаар нь хэрэгжүүлж өөрсдийн компанийн нэр хүнд, бүтээгдэхүүндээ оновчтой консепци боловсруулан ашиглах нь бизнес эрхлэх хамгийн оновчтой стратеги юм даа.

НОМИН ХОЛДИНГ ХХК-ÈÉ МАРКЕТИНГИЙН ÃÀÇÐÛÍ ДАРГА Я.НАВААН

Өнөөдөр бизнесийн удирдлагын түвшинд ажиллаж буй ямар ч менежер маркетингийн талаар ерөнхий ойлголттой болсон гэж бодож байна. Харин маркетингийн үзэл баримтлалын хувьд ямар чиглэлийг барьж, ямар түвшинд явж байгаагаас шалтгаалан өөр өөрөөр тайлбарладаг байх. Бидний хувьд хэрэглэгч төвт маркетингийг удирдлага болгон ажилладаг бөгөөд дараагийн түвшин болох нийгмийн баримжаатай маркетинг руу чиглэсэн багагүй үйл ажиллагаа хийж байна. Тэгэхээр бидний хувьд өнөөдөр маркетинг бол хэрэглэгч, үйлчлүүлэгчидтэйгээ байнгын сайн харилцаа тогтоох зорилготой төлөвлөж зохион байгуулсан цогц үйл ажиллагаа юм.

CҮҮ ХК-ИЙ МAРКЕТИНГ, БОРЛУУЛАЛТЫН ÀËÁÀÍÛ ÄÀÐÃÀ Б.ÀËÒÀÍÒÓЯÀ

Маркетингийí òàëààð эрдэмтэд маш олон талаас харж тодорхойлсон байдаг. Маркетèíãèéã маш чөлөөтэйãýýð сэтгэж , бүтээлчýýð õºäºëìºðëºõ øààðäëàãàòàé, мөн олон өнцгөөр тайлбарлаж болох áºãººä сүүлийн жилүүдэд маш эрчимтэйгээр гарч ирж байгаа çàëóó шинжлэх ухаан юм. Миний хувьд маркетинг гэдэг нь ямарваа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг зах зээлд гаргаж ирэх, зах зээлжүүлэх ãýäýã óòãààð òàéëáàðëàâàë илүү ýíãèéí îéëãîõîä õÿëáàð юм болов уу гэж бодож байна. Маркетинг үүссэн øàëòãààí íü 20-ð çóóíû äóíä ¿åýñ үйлдвэржилтèéí ýðèí ýõýëæ бараа бүтээгдэхүүний èë¿¿äýë ¿¿ñýõèéí õэðýýð зах зээл дээр á¿òýýãäýõ¿¿í áîðëóóëàõ өрсөлдөөнийг áèé болгож ýíýõ¿¿ õýðýãöýý øààðäëàãûí óëìààñ ¿¿ññýí ãýæ ¿çäýã. Өөрөөр хэлбэл энэх¿¿ өрсөлдөөнт зах зээлд өөрийн бүтээгдэхүүн үйлчилгээг зах зээлд нэвтрүүлж áóñäààñ ÿëãàðàõ õýðýãëýã÷äýä òàíèóëæ ñóðòàë÷иëàõàä маркетинг зайлшгүй шаардлагатай.

ГОЁО ХХК–ИЙН БОРЛУУЛАЛТ, МАРКЕТИНГ ХАРИУЦСАН ЗАХИРАЛ Л.НАРАНГАРАВ

Маркетинг гэдэг бол байгууллага бүр өөрийн гэсэн маркетингийн төлөвлөгөө, стратегитай байдаг бөгөөд тэр дагуу мэдээж ерөнхий ойлголтоор хэрэглэгчдийн юу хүсэж байгааг мэдэрдэг зүйл юм. Заавал тодорхойлолт гэх зүйл миний хувьд байхгүй л дээ. Хэрэглэгчдийн юу хүсэж байгааг таньж мэдэн тэдэнд зориулсан бүтээгдэхүүн үйлчилгээ гаргадаг шинжлэх ухаан юм.

Ì-ÑÈ-ÝÑ ÝËÅÊÒÐÎÍÈÊÑ ÕÕÊ-ÈÉ ÌÀÐÊÅÒÈÍÃÈÉÍ ÀËÁÀÍÛ ÄÀÐÃÀ Î.ÌӨÍÃӨÍÑÀÐ

Ìàðêåòèíã ãýäýã áîë çàõ çýýëèéã ñóäëàõ øèíæëýõ óõààí. Çàðèì ìàðêåòèíãèéí ìåíåæåð¿¿äèéí äóíä ìàðêåòèíãèéã çºâõºí çàð ñóðòàë÷èëãàà õèéõ ãýæ ¿çäýã õ¿ì¿¿ñ öººíã¿é áàéäàã. Ýíý ñýòãýëãýý þóíààñ ¿¿ñýýä áàéíà. Ýíý íü õ¿ì¿¿ñèéí ìàðêåòèíãèéí òàëààðõ îéëãîëò ìýäëýãòýé õîëáîîòîé áîëîâ óó? Ìàðêåòèíãèéí øèíæëýõ óõààí ìààíü Ìîíãîëä õºã溺ä óäààã¿é ó÷ðààñ áóñàä õºãæèëòýé îðíóóäòàé õàðüöóóëàõàä ò¿¿õ, òóðøëàãà áàãàòàé ë äàà. Ìàðêåòерүүдийн õèéäýã îëîí ç¿éëýýñ õ¿ì¿¿ñò õàìãèéí îéðõîí õàðàãäàæ ìýäðýãäýæ áàéäàã õýñýã íü ðåêëàì ñóðòàë÷èëãàà áàéäàã áîëîõîîð òèéì îéëãîëòòîé áàéõûã áóðóóòãàõ àðãàã¿é, áàéõ ë àñóóäàë. Õàðèí ÿã ýíý ÷èãëýëýýð áýëòãýãäñýí  ìåíåæåð¿¿äèéí õóâüä ìàðêåòèíãèéã çàð &ntil

No comments:

Post a Comment